Kerrankin vähän ehkä helpompi haaste :)
Haasteen ideana on siis kertoa jokaisesta vuodenajasta 5 hyvää ja huonoa asiaa
WINTER
plussat
+ lämpimät vaatteet
+ saa käpertyä lämpimän peiton alle kaakaon kanssa
+ saa helposti kauniita kuvia
+ päivät usein valoisia
+ joulu
miinukset
- hiukset sähköstyy
- kylmä
- pimee tulee nopeesti
- täytyy toppautua kunnolla jos meinaa että tarkenee
- lumisade
SPRING
plussat
+ lumi alkaa sulamaan
+ pääsee taas pyöräilee
+ aurinko paistaa kauemmin
+ kauppojen uudet, värikkäät tuotteet
+ koulu alkaa olemaan loppupuolella (!!)
miinukset
- satunnaiset loskamoskakelit
- kylmä tuuli
- koulumotivaatio alkaa laskemaan
- edelleen pitkä matka kesään
- draamaa aiheutuu liian helposti (en kyllä tiiä miks mulla aina keväisin..)
SUMMER
plussat
+ kesäloma
+ aurinko paistaa
+ lämmintä
+ synttärit
+ valosaa melkei läpi vuorokauden
miinukset
- ötökät
- näkee joitai koulukavereita paljon harvemmin
- liian täydet uimarannat
- välillä tuntuu ettei keksi minkäänlaista tekemistä
- en keksi viiettä?
AUTUMN
plussat
+ sateen jälkee raikas ilma
+ kauniit värit
+ vesisade
+ ukonilmat ja salamointi
+ näkee taas koulukavereita useemmin
miinukset
- jatkuvat vesisateet
- pimeys
- syysmasennus
- usein rankimmat jaksot koulussa
- alkaa taas tulemaan kylmä
ja haasteet lähtee jennalle, lauralle ja iinalle sekä kaikille ketkä tätä nyt sattuu lueskelemaan :)